tisdag 21 augusti 2007

Tack gode gud för reklamavbrott

Så satt man och kollade på andra delen av miniserien Superstorm som går på 4an, sevärd men inte det bästa jag har sett. Mitt i som vanligt kommer de, de ljuvliga reklamavbrotten, men jag har inget emot dem av flera anledningar. De finansierar de tv program jag kan titta på på tvn (Svt inte inräkad där även om jag ibland ser på Svt), samt och här kommer det bästa.......jag får tillfälle att Zappa. Under Superstorm hände det, jag zappade runt som vanling och hamnade på VH1 de visade nya videos och jag fick se en video med ett band jag inte hade sett förr, efter som jag Zappade såg jag inte låten från början så jag fick ju lov att se hela låten. Det va en låt som finns på Resident evil 3 soundtracket. Nu undrar du förstås vad heter låten och vilket var bandet. Emigrate heter bandet och låten My World och den var riktigt bra. Så jag skyndade mig till datorn för att googla på Emigrate fick upp hemsidan och en wiki sida, det visade att bandet har bildats av en av gitarristerna i Rammstein (också ett favorit band) och de hade släppt 2 låtar gratis på nätet, Babe och Wake Up, vad gör man? Jo man letar rätt på dessa så klart och de är enligt mitt tycke kanon bra. Så nu har jag ett skivsläpp att se fram emot 31/8 allt tack vare ett reklamavbrott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är kluven till reklamen av flera skäl. Det är, som du skriver, bra att man kan gå ifrån (eller zappa) och göra annat.
Samtidigt undrar jag, eftersom jag filmat en hel del (även reklamfilm) när vi tröttnar på att bli informerade om senaste schampot eller vilken burgare som är bäst. Och vad kommer efter TV-reklamen? Personligen tror jag att det blir känsel- och/eller doft-TV. Då får ju sportfanatikerna något att fundera över. Intervjuerna i omklädningsrummen kommer nog att minska. ;)

Anonym sa...

Av prinsip, så är reklam av ondo!